Van zonnig naar zondvloed - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu Van zonnig naar zondvloed - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu

Van zonnig naar zondvloed

Blijf op de hoogte en volg Mario

17 Juli 2016 | Noorwegen, Lyngseidet

Goeiemiddag allemaal!
Tijd voor een nieuwe update over de visserij van de voorbije nacht. Om de tegenvaller van zaterdag te vermijden beslist om in de fjord van Olderdalen te gaan proberen op onbekend terrein. Daar zouden volgens Stein grote kabeljauwen gevangen worden, aan ons om het tegendeel te bewijzen!
Tegen de avond was het al beginnen regenen en de voorspellingen gaven niet veel goeds. Na 3 kwartier varen daar aangekomen en even uitzoeken waar we moesten zijn. Op de kaart dachten we dat we op 93 meter diepte moesten gaan liggen maar nu bleek dat die 93 9,3meter moest zijn, een groot verschil!
De hengels werden ingeworpen en volgens de sonar moest het hier vol vis zitten! Nu en dan kwam er een koolvisje en een gulletje uit en de wat grotere vissen losten iedere keer voor ze boven waren.
Ondertussen stonden de hemelsluizen volledig open en viel de regen met bakken naar beneden. Een contrast tegenover gisteren.
De vangst was redelijk maar niet zoals onze beste dag op woensdag. Wim ving 2 mooie kabeljauwen van rond de 10kg en ik kreeg er 3 mooie uit. Mijn 2 grootste losten vlak voor de boot. Verder nog wat kleinere vissen van enkele kilo. Rond 1.00u toen we bijna doorweekt waren de plek gelaten voor wat ze was. Omdat er geen wind stond wilden we nog op de heilbot gaan proberen in de buurt van Koppangen. Toen we het gebied naderden bleek het er hier heel anders uit te zien. Een strakke wind en witte schuimkoppen brachten ons snel op andere gedachten. Leuk vissen was hier niet echt mogelijk en doorweekt als we reeds waren besloten om bedwaarts te varen.
De vermoeidheid begint nu stilaan toe te slaan en maandagnacht wacht ons de lange rit huiswaarts.
Rest ons straks nog een laatste sessie die hopelijk ook weer succesvol mag zijn.

Tot later,
Verslaggever Mario

• 17 Juli 2016 - 14:31

Ilse & Co:

Nog veel succes met vissen de komende nacht. Wij duimen voor de zon (op voorwaarde dat ze tot hier in België blijft schijnen op al het gemaaide gras)...

• 17 Juli 2016 - 16:56

Lea En Jos:

Nog veel visplezier voor de laatste nacht.
    Probeer het totale aantal vissen, soorten, kilo's nog wat te verhogen
    Als dat niet lukt dan misschien het aantal uren slaap per etmaal.
    groetjes,
    lea en jos

• 17 Juli 2016 - 22:16

Agnes:

Ik heb met veel plezier de verslagen gelezen.
    Mooie foto's en dikke vissen.
    Nog veel plezier en een goede reis huiswaarts
    Stan en Agnes

• 18 Juli 2016 - 00:50

Nancy & Co:

Prachtige verhalen, prachtige foto's, prachtige vissen ! Gewoon een prachtige reis ! Jullie doen dat goed !
    Nog een prachtige laatste nacht en dan goed rusten voor een veilige terugreis ! Hou jullie goed ! Vele groetjes, Nancy & co xxx

• 18 Juli 2016 - 09:43

Myriam:

Da was nog eens een goeie visvakantie hé schatteke!
    Nu goed uitrusten om straks terug huiswaarts te keren...eindelijk