Thuis na een fantastische week. - Reisverslag uit Wildert, Nederland van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu Thuis na een fantastische week. - Reisverslag uit Wildert, Nederland van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu

Thuis na een fantastische week.

Blijf op de hoogte en volg Mario

21 Juli 2016 | Nederland, Wildert

Dag Noorwegenvolgers, sinds woensdagmorgen terug thuis na een vermoeiende rit.
Maandagavond vertrokken uit Lyngseidet rond 23.00u met regen en veel wind. Zodra we het fjord uit waren de bergen in en richting goed weer. Heel de rit van bijna 3100 km geen druppel regen meer gehad en stralend weer.
In Finland nog een eland gespot die 50 meter voor de auto de baan oversprintte. In Zweeds Lapland enkele uren later was de temperatuur al gezakt tot 0 graden, frisjes wetende dat het op het einde van de dag in zuid Zweden zomers met 25 graden was! Aan de poolcirkelarea nog even gestopt voor een paar mooie foto's.
Na een rit van 33,5 uur, overzetboot incluis hier terug thuis woensdagmorgen om
9.30u. Onmiddellijk onze vis gecheckt die al sinds maandagavond in de koelbox zat maar zoals verwacht was alles nog netjes bevroren en kon deze in perfecte conditie de diepvriezer in. Na het uitladen van de spullen werden we uitgenodigd om te gaan eten bij Wim. Tijdens het koude buffet nog wat nagepraat over onze belevenissen van de voorbije week en natuurlijk viel de vraag of het bij deze ene keer ging blijven voor Wim!
Wat vast staat is dat het weer een geslaagde visvakantie was en qua vangst 1 van mijn succesvolste was sinds ik naar Noorwegen ga. Overal waar we probeerden was er vis te vangen en alle dagen vingen we grote kabeljauwen en dat was de laatste jaren toch niet altijd het geval geweest. Ik had zelfs de indruk dat de vangst er aan het verminderen was door de invloed van het viskamp Sorheim Brygge. Niets minder blijkt waar nu als je zag dat veel kabeljauwen tot bijna 20kg gevangen werden en regelmatig zagen we heilbotten in de fileerplaats. Koolvis was ook aanwezig zoals ik ze de laatste jaren niet meer gezien heb. Een mooi vooruitzicht voor de komende jaren want op de vraag of ik nog terug ga naar ginder kan ik nu al een antwoord geven...
Bedankt om onze belevenissen mee te volgen vanop de eerste rij en tot een volgende keer!

Verslaggever Mario.

• 21 Juli 2016 - 07:54

Marian:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn, dat is zeker een lange rit! Mooi om te lezen dat de visvangst zeker de moeite waard was, op naar de volgende vis vakantie , groetjes

• 21 Juli 2016 - 08:44

Cees En Jacqueline De Mol :

Hoi Mario en Wim, mooi om jullie verslagen te leze.. We hebben meegenoten. Nu is het onze beur,, geen verslagen, maar af en toe een foto op Facebook. Jammer dat we jullie gemist hebben, maar het is niet anders. Misschien tot ziens, groetjes

• 21 Juli 2016 - 10:14

Ilse & Co:

Hallo Wim en Mario, bedankt voor de toffe verslagen. 't heeft ons hier in België ook een vakantiegevoel gegeven (en nog meer zin om ooit eens naar het noorden van Europa op vakantie te gaan).
    Nu wachten wij op een uitnodiging om de vis te komen proeven ....

• 21 Juli 2016 - 14:20

Walter:

Weer een lekker ritje achter je, maar gelukkig niet voor niets geweest ook al was het de afgelopen jaren aan het achteruit gaan met de vis. Maar ze zitten er weer de vriezer vol en op naar de volgende reis. Bedankt voor de afgelopen info en tot...........