de laatste vissen wegen het ....zwaarst - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu de laatste vissen wegen het ....zwaarst - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu

de laatste vissen wegen het ....zwaarst

Blijf op de hoogte en volg Mario

18 Juli 2016 | Noorwegen, Lyngseidet

Goeiemiddag Noorwegenvolgers!
Nog een verslagje hebben jullie te goed over onze laatste sessie gisteravond.
Vroeg werd er gegeten want we gingen vroeger het water op omdat we de laatste nacht ook vroeger binnenvaren om onze spullen op te ruimen.
De huisbaas had ons gevraagd een nieuwe boot te nemen omdat de andere terug moest naar een viskamp waar hij dan dan weer gehuurd had. Wij blij met dit nieuwere en krachtigere model van 60 pk. Enkele hadden we over het hoofd gezien dat de GPS een nieuwer type was en onze way points (gemarkeerde punten) stonden hier natuurlijk ook niet in! Terug naar af dan eigenlijk en uitzoeken waar we het best gingen liggen.
Noodgedwongen door de strakke wind naar de eilandjes gevaren. Eerst was het de bedoeling om naar de andere fjord te varen om nog een heilbot te verschalken maar het weer besliste daar anders over.
Deze keuze bleek toch niet zo slecht. Na de GPS zo goed mogelijk ingesteld te hebben beginnen te vissen en al snel vingen we ieders een mooie kabeljauw van rond de 8 a 10 kg. Een mooie afsluiter. Na nog wat klein spul bovengehaald te hebben verder het fjord in gevaren op zoek naar de koolvisplek van vorige week. Doordat we geen gemarkeerde punten hadden niet zo simpel want we lagen 30 meter dieper op 95meter. Probleem hier was de felle wind in combinatie met de stroming wat maakte dat we 3 a 4 km per uur driften, niet eenvoudig vissen zo. Hier toch blijven liggen want al snel kreeg ik beet, een klepper van een kilo of 8. Even later was het weer prijs, een grotere deze keer die recht naar beneden gierde door de slip, een koolvis?
Door de hoge driftsnelheid in combinatie met de grote vis ongeveer 20 minuten visplezier van de bovenste plank gekregen. Toen gaf hij zich gewonnen, nee geen koolvis. Een kabeljauw was het van 117 cm en rond de 15kg, de grootste van de vakantie. Hier nog tot 1.00u gevist en dat maakte dat we toch weer 6 grote kabeljauwen en wat kleinere hadden gevangen, een mooie afsluiter!
Tegen 2.00u aangelegd en al onze visspullen gepoetst want die moeten straks in de auto en dat gaat stinken anders! Na het poetsen en een laatste borrel moe maar voldaan onder de wol gekropen.
Opgestaan rond vanmiddag voor de grote opruim en inlaad operatie zodat we vanavond laat na nog een paar uurtjes slaap terug richting huiswaarts rijden. Een lange trip maar het was de moeite waard!
Als we thuis zijn volgt er nog een kleine update over de trip huiswaarts.
Alvast bedankt om ons te volgen en jullie leuke reacties!
Tot later.

Verslaggever Mario

• 18 Juli 2016 - 13:42

Myriam:

Allee vooruit...wij hier thuis kunnen nu echt beginnen aftellen .
    Ben blij dat het een fijne vakantie is geworden met veel grote en kleine vissen.
    Goed slapen straks, zodat jullie heelhuids aankomen woensdag hé!!!

• 18 Juli 2016 - 14:35

Magda:

Jullie hebben zo te zien en te lezen de visvakantie gekregen waar jullie van droomden met veel en grote vissen. De thuisblijvers zullen toch content zijn als jullie woensdag veilig terug thuiskomen.

• 18 Juli 2016 - 16:02

Walter:

Nou de week is weer voorbij gevlogen en niet zonder succes, de vissen zaten er toch nog en in grote maten en soorten. Lekker bezig geweest mannen......en voor de terug weg......een veilige terug reis gewenst, en bedankt voor alle verhalen.

• 18 Juli 2016 - 16:06

Lea:

Met veel plezier hebben we jullie vissersavonturen gevolgd.
    Deze vakantie blijft nog wel even nazinderen denk ik.
    Nu nog een goede terugreis en tot woensdag.

Lea en Jos

• 18 Juli 2016 - 18:55

Stoffel:

Dank u om jullie unieke belevingen te mogen gevolgd te hebben!

• 18 Juli 2016 - 20:25

Pat:

Yo de mannen,

Een goede terugreis.

Pat

• 18 Juli 2016 - 21:14

Ilse & Co:

Afsluiten met zo'n climax; dat is top!
    Wij wachten hier vol spanning op de verhalen en een volledige fotoreportage van die prachtige reis ...
    Een goede terugreis met zicht op veel vossen, hazen en rendieren ...
    Groeten,
    Ilse & co

• 18 Juli 2016 - 21:53

Ludo:

Veilige terugreis !
    Tot woensdag in Belgiëland .

• 19 Juli 2016 - 09:10

Hansens Roger:

Mario en cornuiten bedankt om het volgen van uw rapportage mogelijk te maken.

Een zeer goede terugvaart en veilig thuis.

groeten nonkel roger & tante marie-louisa

• 19 Juli 2016 - 09:56

Chiel:

Amai wat een mooie vis en vistrip hebben jullie gehad. Nog een goeie thuisreis dan kan je al gaan dromen van de mooie Oosterschelde !!!
    Groetjes Chille.

• 19 Juli 2016 - 11:18

Hilda:

't Was zeer tof om jullie te mogen volgen. Voor jullie een mooie belevenis die je voor altijd kunt meedragen. Nog een fijne en veilige terugweg gewenst. Groetjes van tante Hilda en nonkel Stefaan.

• 19 Juli 2016 - 11:34

John Van Maarksoem:

al bij al denk ik dat jullie weer een bangelijke tijd hebt meegemaakt, bedankt voor de toffe verslagen en een veilige thuisreis gewenst, op naar het volgend jaar.