Wat doen we deze namiddag? - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu Wat doen we deze namiddag? - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu

Wat doen we deze namiddag?

Blijf op de hoogte en volg Mario

14 Juli 2016 | Noorwegen, Lyngseidet

Tegen de middag zijn we terug boven water gekomen. Na een lekker 'ontbijt' rees de vraag wat we deze namiddag gingen doen. In de eerste plaats zijn we hier om te vissen, dus even weg met het bootje. Een plekje opgezocht voor de zeewolf, maar die kwam niet boven. Wel wat kleine vis (naar Noorse normen). Omdat we al wat weggedreven waren, wilden we ons even gaan verleggen en bij het opdraaien van de pilker opeens een harde bonk op de hengel. Na wat hijswerk kwam plots de schim van een heilbot tevoorschijn. Adrenaline als je dat voor de eerste keer in je leven ziet. Met het net uit het water gehaald voor een meetsessie en terug om nog wat te laten groeien (de lat zei 77 cm). Na nog eens verkast te hebben enkele kleine gulletjes voor de pan en veel beet van waarschijnlijk kleine koolvis. Nog een laatste stekje gezocht, maar de vis had niets meer in ons materiaal gezien dus tegen 16 uur terug binnengevaren. Een geslaagde namiddag!

Verslaggever: Wim

• 13 Juli 2016 - 17:58

Ilse & Co:

jullie klok staat precies al even verkeerd als die van jouw favariete nichtjes

• 13 Juli 2016 - 21:25

Danny:

Die wil ook welvangen die Heilbot.
    Ben benieuwd wat er nog aan jullie hengels gaat happen.

• 13 Juli 2016 - 22:23

Magda:

Niet slecht, mooie foto's. Jullie voelen je overduidelijk als vissen in het water daar in het Noorden :) Veel vis-plezier.

• 14 Juli 2016 - 10:57

Luc:

Goed gedaan jongens.veel plezier in Noorwegen.