Op verkenning en onmiddellijk prijs - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu Op verkenning en onmiddellijk prijs - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu

Op verkenning en onmiddellijk prijs

Door: Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario

13 Juli 2016 | Noorwegen, Lyngseidet

Hallo volgers, na ons goed voornemen om eerst eens goed te slapen na de trip van bijna 2 dagen zijn we na een hazenslaapje in actie geschoten. Eerst de rijst met kip binnengespeeld van ons Myriam en daarna de spullen in gereedheid gebracht. Voor Wim hier de eerste maal in Noorwegen is het allemaal nieuw dus hier en daar wat uitleg en de vuurdoop. Eerst naar een stekje gevaren op amper 1 km uit de kant om alles wat uit te testen. Tot onze verbazing vingen we hier al onmiddellijk vis. Van schelvis tot leng en koolvis en zelfs een mooie gul van 2,2 kg ving Wim hier. Even later opgekrast voor de veerboot en aan de overkant gaan proberen. Hier ging het eerst niet zo vlot, er stond redelijk wat wind en in de verte begonnen er serieuze mistbanken binnen te drijven.
Verderop een nieuwe poging gedaan aan Klakkeberg en hier ving Wim een gul 4,5kg die zijn record van een uur ervoor al verbrak. Kort erna was het aan mij met een mooie kabeljauw van 8,5kg. Hierna nog verschillende verspeeld en nog wat klein spul. Stilaan was het fjord helemaal dichtgetrokken van de mist en dan maar binnengevaren met nog een tussenstop aan de eerste stek waar ook nog een visje te vangen was.
Na het fileerklusje was het bijna 4.00u en tijd voor een eerste echte nachtrust in bijna 3 dagen. Dat is welgekomen. Met een positief gevoel onder de lakens gekropen, de eerste vis in de vriezer en bijna zeker dat we deze week nog veel gaan vangen!!

• 13 Juli 2016 - 12:59

Walter:

Beter begin kan je niet wensen, klein beginnen en groot eindigen dat belooft wat de komende week.........welterusten....

• 13 Juli 2016 - 14:46

Myriam:

Das ni slecht voor den eerste dag zou ik zo denken!
    De Wim is ook in zijn nopjes zo te zien?!
    Hopelijk word het weer terug een beetje beter...want het zag er toch maar donker uit.
    Goe slapen nu, en dan hop naar de volgende vangsten...

• 13 Juli 2016 - 14:50

goed bezig.

• 13 Juli 2016 - 17:14

Ilse & Co:

Dat klinkt goed. Als jullie zo verder doen, gaan jullie eerst al een hoop moeten opeten voor jullie terug kunnen komen met de toegelaten kilo's....

Stefaan En Hilda:

Amaai wa grote vissen, zo'n stukje vis zou ik wel in de pan willen ; 'n stukje hé, want voor zo'n kastaars bestaan er geen pannen denk ik. De Wim straalt ..... Genieten maar mannen !!!

• 14 Juli 2016 - 15:19

Ludo:

Da ziet er goed uit voor de rest van de week mannen , Het weer en de vangsten !
    We wachten al op het volgende verslag en de foto's . succes nog !