Hier zijn we dan! - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu Hier zijn we dan! - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu

Hier zijn we dan!

Blijf op de hoogte en volg Mario

12 Juli 2016 | Noorwegen, Lyngseidet

Dag Noorwegenvissersvolgers, hier zijn we dan gearriveerd in Lyngseidet Noorwegen. Na een vlotte reis van een 3100km hier aangekomen. De trip is zoals gewoonlijk weer vrij vlot verlopen met weinig wegwerkzaamheden tot in Lapland. Daar zoals gewoonlijk verscheidene wegen uitgebroken en een paar keer om moeten rijden. Tijdens deze laatste 100en kilometer verscheidene vossen en rendieren gespot in deze prachtige ongerepte natuur.
De planning was om gisteren na 2500 km rijden een hotel te zoeken om wat bij te slapen maar dat bleek niet zo simpel. We zochten in de GPS het dichtst bijzijnde hotel en zo leek ons het Grand Arctic hotel in Overkalix wel wat. Het weer was hier trouwens prachtig met een graad of 23. Daar heen gereden bleek al snel dat dit niet zo'n goed idee was want het hotel was denkelijk omgevormd tot asielcentrum. Uiteindelijk na een uurtje zoeken via een plaatselijke Zweed een vis chalet kunnen gebruiken naast een wilde rivier. Wel vrij basic met wc-hokje buiten (gat in plank) en geen stromend water maar we konden slapen en daar verlangden we naar. Vanmorgen dan het laatste stuk gereden naar hier in een staalblauwe hemel en aangename temperatuur voor Lapland.
Hier aangekomen uitpakken geblazen en ons helemaal geïnstalleerd. Nu rest ons enkel nog een paar uurtjes slapen voor we het fjord onveilig gaan maken met onze shads en pilkers. Dit wordt weer een onvergetelijke vakantie.....

• 12 Juli 2016 - 13:57

Ilse & Co:

Dat klinkt goed!
    Ik had eigenlijk wel verwacht dat jullie dan de asielzoeker zouden uithangen om te kunnen slapen (dan moest je over een goede week niet terug komen om hier in België te moeten werken voor je kost en inwoon).
    Allé, genoeg gezeverd. Wij hopen dat jullie veel vissen kunnen vangen en nog veel mooie dieren en natuur te zien krijgen (probeer eens zo'n rendier op foto te zetten - dat vinden de kleine lui hier wel tof).
    Groeten van op de Nieuwmoersesteenweg

• 12 Juli 2016 - 13:59

Danny:

Benieuwd of jou pilkers de vissen kunnen vinden. Succes

• 12 Juli 2016 - 14:17

Walter:

Lekker reisje gehad zo te lezen, nu had je de kans goedkoop te kunnen overnachten met stromend water tv stroom eten e.d. en dan rijden jullie door......beetje jammer maar basic heeft ook wel iets. Veel vang genot de aankomende week en maar hopen dat het weer zo blijft. Tot de volgende.

• 12 Juli 2016 - 15:24

Christel:

De heenreis is al een avontuur op zich!
    Geniet van de natuurpracht en hopelijk een goede vangst zodat jullie toch geen honger moeten hebben.
    Groetjes

• 12 Juli 2016 - 20:11

Pat:

vangt ze!!!!

• 13 Juli 2016 - 07:16

Myriam:

Misschien had het ni slecht geweest om mij ook in jou mailinglist te zetten

• 13 Juli 2016 - 09:55

Harry Nieland:

heel veel plezier mannen. Geniet van de tijd en heb goede vangst.

• 13 Juli 2016 - 20:43

Berthold:

veel plezier op de gratenjacht